miércoles, 20 de febrero de 2008

Publicitarios, pónganse las pilas


Más allá de que no tengo tele hace dos años y no veo tantos avisos como antes, ya hace tiempo que la publicidad argentina me viene pareciendo una bosta.

Los comerciales de "La llama que llama" me gustaban, me hacían gracia. Pero todavía me cuesta darme cuenta de si los peludos camélidos eran de Telecom o de Telefónica.

Creo que la publicidad es actualmente una guerra de creatividad puesta al servicio de cualquier cosa (¿los premios?) menos del producto. Con suerte, te venden un estilo; y nada más.

Y mejor no hablo de los jingles. Ya no existen.

Pónganse las pilas...



English translation [+/-]


    I haven't had a TV for two years now and I don't watch commercials so often. But it's been a long time thinking that argentine advertising sucks.

    I liked "The llama calls" ("La llama que llama", clearly a pun), I found them funny. But I still have problems identifying if the hairy camelids belonged to Telecom or Telefónica (the oligopolistic phone companies in Argentina).

    I think advertising nowadays is purely a creativity war in the service of anything (prizes) but the product. With some luck, they sell us a style; that's all.

    And I'd better not talk about jingles. They don't exist anymore. *sigh*

    (an ad for batteries, from the 80s; that is a catchy jingle I could never forget)

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